woensdag 10 december 2014

Niemand komt aan Maaskantje

Gé krijgt de groeten uit Brabant, kut. Maar dan wel met de zachte G. Vier jaar geleden is de film New Kids Turbo in première gegaan. De film speelt zich af in Maaskantje in de gemeente Sint - Michielsgestel en is bedoeld als ode aan Brabant. Omdat ik in Sint - Michielsgestel ben geboren en getogen heb ik de afgelopen jaren regelmatig kreten zoals:  'zonne vuurbal jonge, BAM' en 'ik ga ginne mongol slaan' naar mijn hoofd geslingerd gekregen.


Als ik zeg dat ik vlakbij Maaskantje woon, dan vragen mensen zich af of ik net zo doe als de personages uit de film. Hierdoor is de invloed van media goed zichtbaar en zie je hoe vertekenend deze kan zijn. Mensen nemen, door het kijken van de film New Kids, aan dat alle Brabanders zo leven en kijken daardoor met andere ogen naar Brabant.

Omdat de film succesvol is, is er een speciale New Kids fietstocht samengesteld. Je komt op plaatsen waar de film New Kids zich afspeelt. De fietstocht duurt vier uur en gaat langs een aantal hotspots, zoals de Majorcabar en Cafetaria ’t Pleintje, waar je een knoepert of broodje bapao kunt bestellen.

Voor degene die er geen genoeg van krijgen, hier kun je de trailer van New Kids Turbo bekijken. Wat vind jij van de film en hoe denk jij hierdoor over Brabanders?
Bron: Google
Follow my blog with Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten