maandag 22 december 2014

Geef het beestje een naam

Kun jij het je nog herinneren? Het moment dat jouw naam in één keer goed uitgesproken werd? Ik niet en dit is ook meteen het minpuntje aan Kayleigh. Deze naam wordt altijd verkeerd geschreven of uitgesproken, dus ik ben non stop aan het spellen. Veel mensen zeggen: Kelly, Carli, Kaylee, Katy plus alle andere creatieve varianten. Trouw luister ik dagelijks naar alle dappere pogingen van mensen om Kaylie uit te spreken. Ook luister ik naar bijna alles wat met 'kay' begint. Het leukste aan mijn naam is dat hij bijna nooit voorkomt, waardoor het als een bijzondere naam wordt gezien.

Kayleigh is een Ierse naam en betekent slank. Mijn naam was erg populair in de jaren '90. Er zijn zelfs twee liedjes waar (een variant) van mijn naam in voorkomt, dit zijn 'Kayleigh - Marillion' en 'Kylie - Akcent'. Ook is er een Australische zangeres die Kylie Minogue heet.

Ben je nieuwsgierig geworden naar de betekenis van jouw naam? Via de website: betekenis namen kun jij de gedachte achter jouw naam achterhalen.
Follow my blog with Bloglovin

kleine Kayleigh

2 opmerkingen:

  1. Haha, ik heb nog vrienden die zo verkeerd uitspreekbare namen hebben. De mijne is gelukkig simpel uit te spuwen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat fijn Melissa, dat je niet non stop hoeft te spellen :) Ik ben wel benieuwd wat de 'verkeerd uitspreekbare' namen van jouw vrienden zijn!

    BeantwoordenVerwijderen