donderdag 4 december 2014

Door de gekleurde bril

Er zijn zes verschillende brillen waarmee je naar de real world kunt kijken. Iedere kleur heeft een eigen focus. Ben je benieuwd welke bril en / of brillen jij op hebt? Lees dan snel verder.

1. De witte bril
Hoewel wit geen kleur is staat het voor neutraal en objectief. Als je door de witte bril kijkt zoek je naar informatie waarin feiten centraal staan.

2. De rode bril
Vandaag is rood…de kleur van jouw hart. Rood staat voor emotie en gevoelens. Als je door de rode kijkt wil je dingen voelen, je bent dus gericht op het beleven van dingen.

3. De gele bril
Ondanks dat de zon vandaag niet schijnt blijft geel een zonnige kleur. Geel symboliseert positiviteit en optimisme. Als je met de gele bril naar de werkelijkheid kijkt zie je voordelen, kansen en mogelijkheden.

4. De zwarte bril
Net als de witte kleur is zwart ook geen kleur. Zwart wordt geassocieerd met negativiteit en somberheid. Als je met de zwarte bril naar de werkelijkheid kijkt dan richt je jezelf op de redenen waarom iets niet kan worden gedaan of niet gaat lukken.

5. De groene bril
Het gras is altijd groener aan de overkant. Groen staat voor uitbundig en is een synoniem voor creativiteit. Als je met de groene bril naar de werkelijkheid kijkt zie je alternatieven en nieuwe inzichten.

6. De blauwe bril
Blauw wordt gezien als dé mannenkleur en heeft een koel imago. Als je met de blauwe bril naar de werkelijkheid kijkt zoek je inzichten en verbanden. 

Ik ben nieuwsgierig en wil graag weten met welke bril en / of brillen jij naar de wereld kijkt. Stuur mij een mailtje met daarin jouw brillen en een korte toelichting waarom je deze brillen op hebt. Wie weet zie je jezelf terug in een van de volgende blogposts :)
Follow my blog with Bloglovin

3 opmerkingen:

  1. Ik ben de rode bril Kay ☺️ (Moet ik nu ook nog mailen?) en leuk gedaan zo zoek je de interactie op. Goeie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik snap de insteek van deze blogpost niet zo goed, of is dat teken dat ik drager ben van een zwarte bril? Want zouden de eigenschappen van een blauwe bril niet net zo goed kunnen passen bij de kleur geel?

    Of is dit een teken van alternatieve inzichten zoeken en berust er op mijn neus een groene bril?

    Zelf meen ik dat de rode bril mij het beste staat, alleen ervaar ik liever dingen dan dat ik ze beleef, telt dat?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Bramco, bedankt voor je reactie. De insteek van deze post is om lezers te laten zien met welke bril en / of brillen zij naar de werkelijkheid kijken. Zo krijgen de lezers een beeld met welke bril(len) zij naar 'hun' wereld kijken en daardoor subjectieve conclusies trekken. Natuurlijk is het mogelijk dat je meerdere brillen hebt. Ik hoop dat de insteek duidelijker is

      Verwijderen